måndag 4 maj 2009

Haga Forum

På lördag den 9/5 har 5femmes vernissage på Haga Forum. Förberedelserna är i full gång och konstnärerna Ylva-Maria Thompson, Marie Kaliff, Carina Kaliff och Åsa Strand jobbar alla på var sitt håll för att sedan sammanstråla för riggningen.


Det som sker i mitt huvud just nu är frågan om jag ens äger ett vattenpass och om jag hinner till tryckeriet innan fredag. Alla tavlor är färdiga bara småsaker som ska ordnas. Men det är just småsakerna som tar tid och hela denna veckan kommer det att jobbas med det lilla.

-Åsa

1 kommentar:

(Y) sa...

Jag ser fram emot allt.
Hänga på en större yta tillsammans med er, visa upp oss för en ny publik (hoppas jag) och se vad som händer.
Och så är jag så nyfiken på vad som kommer att visas! Jag har sett så lite av era verk så det blir ju som att gå på vernissage för mig också! Att blanda bilder och se sina målningar hänga vid sidan om någon annans ger en ny dimension, ett nytt intryck även för konstnären själv.